فرهنگ و هنر گیلان

فرهنگ و هنر گیلان
در این وبلاگ مسایل جنگ نرم و همچنین مسایل فرهنگی، سیاسی و... گیلان ارائه می شود.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 69
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 90
بازدید ماه : 89
بازدید کل : 7228
تعداد مطالب : 67
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1



ناگفته هایی از شهید رجایی "از زبان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی"

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، با بیان خاطراتی ناگفته از انتخاب شهید رجایی برای مسئولیت نخست‌وزیری در زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر، گفت: وقتی حزب جمهوری اسلامی تصمیم گرفت که شهید رجایی برای پست نخست‌وزیری انتخاب شود، شهید بهشتی به من و شهید اسلامی گفت: که شما با آقای رجایی صحبت کنید و ببینید آمادگی لازم برای پذیرفتن این مسئولیت را دارد یا نه؟!

    بادامچیان با اشاره به اینکه چند روز بعد در منزل شهید اسلامی با شهید رجایی قرار گذاشتیم، افزود: من به شهید رجایی قضیه را گفتم و ایشان گفت: باید چند روز فکر کنم و ببینم آیا این کار وظیفه من است یا خیر؟! گفتم: وقتی آقایان بهشتی، خامنه‌ای، هاشمی، موسوی اردبیلی، باهنر، موحدی کرمانی و ربانی املشی می‌گویند: این کار وظیفه شما است، پس تکلیف بر شما روشن شده است. گفت: نه! من باید درباره مسائل دیگری فکر کنم و ببینم اگر فردی بهتر از من وجود دارد او این مسئولیت را قبول کند و اگر این کار وظیفه من است، باید ببینم می‌توانم این کار را انجام دهم و مدیون شهدا و امام نمی‌شوم و اینکه آیا این مسئولیت من را تغییر نمی‌دهد.

بادامچیان با بیان اینکه شهید رجایی تقاضای یک هفته وقت برای فکر کردن کرد،به شهید رجایی گفتم کشور در حال تحول است و یک هفته خیلی دیر است، ولی او قبول نکرد.

وی با بیان اینکه می‌دانستیم چانه زدن با آقای رجایی فایده‌ای ندارد و با او درباره مسائل ارزشی نمی‌توان بحث کرد، گفت: شهید بهشتی به من گفت: می‌دانم او می‌خواهد با خود و خدای خود خلوت کند و واقعا به وظیفه برسد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اسلامی، با اشاره به تماس چند روز بعد شهید رجایی و پاسخ او، افزود: شهید رجایی گفت: من فکر کردم و دیدم در شرایط موجود از من بسیار بهتر کسی نیست (و واقعا با توجه به شرایط موجود از او بهتر نبود)، ولی فعلا بنی‌صدر به من رضایت می‌دهد و دیدم می‌توانم به شما کمک کنم.

بادامچیان با بیان اینکه شهید رجایی برای اینکه جو مسئولیت او را نگیرد و گذشته‌ها را فراموش نکند کارهایی انجام می‌داد، گفت: شهید رجایی بعد از پذیرفتن این مسئولیت هر ماه لباس دوران زندان خود را که نگه‌داشته بود می‌پوشید و با همه کارمندان نخست‌وزیری زمین‌ها را جارو می‌کرد و دستشویی‌ها را می‌شست تا یادش نرود همان محمدعلی رجایی است که زمانی در کنار خیابان دست‌فروشی می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید رجایی این گونه نخستین رییس‌جمهور بهشتی شد، ابراز کرد: مسئولیت‌های مهم افرادی مانند شهید رجایی را می‌خواهد تا کسی که احساس مسئولیت می‌کند برای رسیدن به قدرت دست به هر کاری نزند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 24 آذر 1391برچسب:شهید رجایی, توسط محمدزاده
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :